Reklamácie
V zmysle ustanovení par. 411-441 obchodného zákonníka, zákon č. 513/1991 Z.z. a neskorších znení a Zákona o ochrane spotrebiteľa zákon č. 250/2007Z.z. upravujeme reklamačný poriadok z 01.09.1995
- Curel je povinná umožniť predaj tovaru nachádzajúceho sa v predajni podľa vlastného výberu v požadovanom množstve a kvalite.
- Curel je povinná zákazníkovi dodať tovar, odovzdať doklady, ktoré sa na tovar vzťahujú a umožniť zákazníkovi nadobudnúť vlastnícke práva k tovaru len čo tento tovar zaplatí.
- Zodpovednosť za škody na tovare prechádza na zákazníka v čase, keď prevezme tovar od spol. Curel.
- Za vady tovaru sa považuje aj dodanie iného tovaru, resp. vady v dokladoch potrebných na užívanie tovaru.
- Vada na tovare môže byť spôsobená fyzickou činnosťou (zlomený kvet, poškodenie..) alebo môže byť skrytá vada ( náhle zoschnutie, náhle zvädnutie kvetu)
- Zákazník je povinný prezrieť si tovar pred platením a v prípade fyzickej vady okamžite upozorniť spol. Curel (resp. ak je tovar predávajúcemu odosielaný môže sa prehliadka odložiť do doby, keď je tovar dopravený do miesta určenia.)
- Zákazník je povinný dodať správu o vadách tovaru bez zbytočného odkladu podľa jednotlivých skupín tovaru nasledovne:
- Rezané a kvitnúce črepníkové rastliny do 24 hodín od ich prevzatia
- Menšie stálo zelené črepníkové rastliny do 3 dní od zakúpenia
- Viacročné stálo zelené črepníkové rastliny (juky, fikusy, draceny, palmy atď) do 7 dní od zakúpenia
- Aranžérsky materiál, pomocný záhradkársky a doplnkový tovar ihneď pri kúpe.
- Ak si zákazník túto svoju povinnosť nesplní v stanovených lehotách, právo zákazníka z vád tovaru sa nemôže priznať.
- Ak sú nároky z vád tovaru opodstatnené zákazník môže požadovať:
- výmenu dodaním náhradného tovaru za vadný tovar, resp. dodanie chýbajúceho tovaru
- primeranú zľavu z kúpnej ceny
- vrátiť tovar s vystavením dobropisu
- Pri uplatnení vád z tovaru je povinný zákazník predložiť doklad o kúpe, resp. prevzatí tovaru. Bez týchto náležitostí je nárok z vád tovaru neakceptovaný.